Disneyland Paris – o aniversare de neuitat

Ne-am intors de cateva zile din acest loc magic: Disneyland! A fost ca un vis. M-am grabit sa astern pe hartie toata experienta, atat pentru mine cat si pentru voi.

Daca planuiesti o vacanta acolo, cu sau fara copii, te invit sa citesti articolul, cu siguranta te vor ajuta informatiile pe care ti le voi da. Si daca ai si alte intrebari, nu ezita sa imi lasi un comentariu sau sa ma contactezi.

Aniversarea de 7 ani a Mariei mi-a parut momentul ideal pentru aceasta aventura. Am cumparat biletele de avion, am rezervat patru nopti la un hotel dragut si am asteptat cuminti sa se apropie ziua plecarii.

Cu pasaportul a fost putin mai complicat, a trebuit sa inventam o minciunica. I-am spus ceva de o lege noua ce o obliga sa aiba pasaport atunci cand va incepe clasa 1. Din fericire, nu a pus foarte multe intrebari suplimentare.

A aflat de surpriza duminica seara. I-am impachetat frumos cartea 100 things to do on a plane (de aici) si i-am urat “La multi ani”. In carte a gasit un mesaj in care ii spuneam ca vom zbura la Paris, sa isi pregateasca bagajele. Ce a urmat? A trecut prin toate starile: a ras, a plans, a tipat de fericire. Si marti dimineata la ora 6 am avut avion.

Aniversarea ei am sarbatorit-o in parc. Fara tort si invitati. Doar noi 3. Dar cu siguranta a fost cea mai frumoasa aniversare. Stacheta a fost ridicata sus sus, nu stiu daca vor mai fi aniversari pe viitor sa o depaseasca.

Am avut magie, aventura, parada cu toate personajele Disney si la final artificii. Si pe noi doi, doar pentru ea. Poze am facut putine, spre deloc. Nu m-am indurat sa imi iau ochii de la tot ce era in jur, am preferat sa ma bucur de tot ce inseamna magia Disneyland.

Dar haideti sa o luam cu inceputul si sa va povestesc tot ce trebuie sa stiti despre acest loc minunat, in caz ca decideti sa mergeti, cu sau fara copii.

Parcul Disneyland si Studiourile Walt Disney – atractii de neratat

In primul rand, sunt doua parcuri. Parcul Disneyland si Studiourile Walt Disney. La intrarea in parc gasiti o harta cu toate atractiile din ambele parcuri. Sunt multe. Dar in functie de timpul pe care il aveti si scopul vizitei puteti sari peste o parte din ele.

Toate atractiile sunt marcate pe harta cu un cod corespunzator: pentru cei mici, pentru intreaga familie, cu multa andrenalina si de neratat. Cozile cele mai mari (de care ati auzit cu siguranta) sunt, asa cum probabil va asteptati, la atractiile de neratat.

Un aspect foarte important de care trebuie sa tineti cont atunci cand planificati o vizita la Disneyland Paris este inaltimea copilului. 1,20 m este ideal sa aiba copilul atunci cand mergeti. Sunt multe atractii de neratat la care nu au acces copiii sub aceasta inaltime.

De asemenea, viitoarele mamici nu prea au multe de facut in parc. Majoritatea atractiilor de neratat le sunt strict interzise.

Parcul Disneyland este impartit in patru zone: Fantasyland, Discoveryland, Adventureland si Frontierland. Aici gasiti multe atractii si pentru copiii mai mici.

Si tot aici va intalniti zilnic cu personajele Disney la parada. Sau in locurile special amenajate, marcate corespunzator pe harta. Interesati-va din timp la ce ora este parada si gasiti-va un loc bun!

Un alt moment special al zilei este inchiderea parcului, marcat de articifii. Disney Illuminations este clar un eveniment de NERATAT. Si daca tot stai in parc pana la ora asta tarzie (23:00 in iulie cand am fost noi) asigura-te ca prinzi un loc bun, in fata. Cu doua ore inainte incepe lumea sa isi caute un loc bun, deci fii pe faza! Noi am intrebat pe cineva din staff care ar fi cel mai bun loc. Si cum nu am vrut sa dam bani pe bilet VIP pentru a vedea artificiile (600 euro!?!) am ales “second best place”.

In parcul cu studiourile Walt Disney sunt mai putine atractii, dar majoritatea de neratat. Si cozile sunt mai mari. La fiecare atractie, la intrare gasiti afisat timpul de asteptare. Exista si o aplicatie pe care o puteti descarca si puteti vedea in timp real timpul de asteptare pentru celelalte atractii.

Disneyland Paris – unde mancam?

Dupa cum probabil te astepti, gasesti de toate aici. Inghetata, vata de zahar, fructe, popcorn. Restaurante, foarte multe la numar, unde poti servi masa. Cozile (la ora pranzului sau cinei) sunt la fel de mari ca la atractiile din parc. Preturile sunt si ele destul de mari, 14-16 euro un meniu de adulti, 8-9 euro un meniu pentru copii. O inghetata costa 5 euro, o cutie de popcorn 6,5 euro, o apa 3 euro. Taticii vor scoate din buzunar 7,5 euro pentru o bere sau 10 euro pentru un pahar de sampanie.

Vestea buna este ca puteti veni cu gustari de acasa. Sunt permise la accesul in parc. Si sunt multe locuri amenajate unde puteti servi un sandvis, fructe sau alte gustari.

Toalete sunt la tot pasul, marcate de asemenea pe harta.

Disneyland Paris – idei de cazare

Noi am ales sa ne cazam la un hotel la cativa km de parc, in Bussy Saint Georges, Marne la Vallee. Ajungeam in 15-20 minute cu metroul (RER A – 2 statii). Ne-a placut si vom reveni tot aici la urmatoarea vizita.

Puteti opta pentru varianta premium, adica hotelul Disneyland. Scump, dar cu multe beneficii daca luati un pachet din timp (acces gratuit in cele doua parcuri, bilete fast pass, intrare mai devreme de deschiderea oficiala a parcului – ora 10:00)

Sau in Paris, dar nu as recomanda decat daca vreti sa va petreceti mai multe zile in Paris. Chiar daca metroul circula bine, distanta este totusi mare si copiii vor fi obositi cu siguranta. Un bilet pana la parc cu metroul costa 7,5 euro/persoana.

Disneyland Paris – de ce buget am nevoie?

Disneyland Paris este claaar o destinatie foarte scumpa.

Cand iti stabilesti bugetul necesar pentru Disneyland, tine cont de urmatoarele cheltuieli:

• biletele de avion;
  • cazarea;
  • intrarile in parc (107 euro adult/100 euro copii pentru o zi in ambele parcuri! Online gasiti si oferte bune, eu am cumparat de aici);
  • suvenirurile (sunt multeeee magazine in parc, preturile deloc mici); la unele atractii veti fi pozati si veti putea pleca cu o amintire draguta (2o euro aproximativ);
  • mancarea.

Disneyland Paris – recomandari/tips and tricks

Cele doua zile petrecute in Disneyland au fost grozave. Ne-am distrat toti trei si ne-am bucurat de timpul petrecut impreuna, chiar daca a fost obositor si am petrecut mult timp la cozi. Andrei a ramas in tara, la bunici, dar abia asteptam sa creasca sa mergem din nou. Ce vom face diferit?

• doua zile nu au fost suficiente. Vom opta pentru trei zile (doua zile in Disneyland si o zi in Walt Disney Studio – daca optezi pentru acces intr-un singur parc/zi intrarea este mai ieftina cu aproximativ 20 euro. 4 persoane, 3 zile…se aduna o suma. Pe care as folosi-o pentru a cumpara bilete fast pass pentru a evita cateva cozi. M-as bucura mai mult de parc, de atmosfera.
  • am merge la acelasi hotel. Locatie buna (foarte aproape de statia de metrou), camera mare si curata, personalul foarte atent, micul dejun variat si gustos.
  • am merge tot vara. Chiar daca este perioada cea mai aglomerata, sa stai peste zece ore in frig nu este tocmai o experienta pe care sa o doresc. Artificiile de la final le-am savurat asezati pe jos pe strada. De asemenea, am evita zilele de weekend.

Sper ca te-am ajutat sa iti faci o idee despre magia si aventura acestui loc. Si stiu sigur ca cei mici vor fi incantati daca veti alege sa mergeti in vacanta la Disneyland Paris! Si cei mari! 🙂 Noi abia asteptam sa revenim!

Disneyland Paris

(Visited 313 times, 1 visits today)