Insomnii in sarcina

Ora 01:30 – “Uff, iar trebuie sa merg la baie, cat o fi ceasul?”

Ora 02:00 – “Nu-mi gasesc nicio pozitie sa dorm, bebe s-a trezit si are chef de joaca….”

Ora 03:00 – “Nu pot sa adorm! Nu stiu cum sa fac sa alung gandurile astea….”

Ora 04:00 – imi aprind lumina, iau cartea de pe noptiera si citesc 20-30 minute, dupa care adorm pana dimineata.

Vi se pare cunoscut scenariul? Am scris despre micile neplaceri ale sarcinii (aici), dar nu am pus un accent asa de mare pe insomnii. Pentru ca nu le experimentasem inca, nici in prima sarcina, nici acum pana pe la 6 luni.

De ce apar insomniile in timpul sarcinii?

Sunt foarte frecvente insomniile in timpul sarcinii. 8 din 10 mamici se confrunta cu astfel de episoade. Cauzele sunt:

  • urinarea frecventa;
  • durerile de spate sau …de picioruse in burtica
  • kilogramele acumulate si dificultatea in a gasi o pozitie de somn confortabila
  • arsurile stomacale
  • carceii
  • greturile

Toate acestea sunt practic niste cauze indirecte, iti perturba somnul, uneori pentru perioade scurte de timp, dar alteori pentru perioade mai lungi.

Ce putem face pentru a imbunatati calitatea somnului?
  • poti incerca sa faci o baie calduta inainte de culcare (nu fierbine, sunt contraindicate pe perioda sarcinii) si un masaj usor;
  • aeriseste bine camera in care dormi, preferabil chiar inainte de culcare;
  • asigura-te ca temperatura din camera este potrivita pentru somn;
  • evita cafeaua, ciocolata sau alte produse cu cofeina in partea a doua a zilei;
  • uita-te la un film relaxant sau  citeste o carte buna inainte de culcare;
  • evita mancarurile grele sau condimentate seara;
  • foloseste perne (speciale sau normale) pentru a-ti usura somnul, gaseste o pozitie comoda (preferabil pe partea stanga);

Daca totusi ai dificultati in a adormi la loc, cea mai proasta idee este sa stai cu ochii pe pereti si sa iti faci tot felul de griji. Mai bine faci ceva ce iti place: te uiti la un serial care te pasioneaza, un film la tv, citesti o carte, asculti muzica.

Eu mi-am cumparat o perna multifunctionala (alaptat/pentru perioada sarcinii). M-a ajutat, dar nu atat de mult pe cat mi-as fi dorit. La urma urmei, este o perna, nu un somnifer. 🙂

Si o solutie pe care am gasit-o si vad ca functioneaza la mine este cititul. Dupa cateva zeci de minute reusesc sa adorm. Asa ca nu mai repet greseala sa stau 3 ore sa ma foiesc de pe o parte pe alta si sa-mi fac griji inutile.

Vestea buna este ca insomniile dispar odata cu venirea pe lume a bebelusului. Dar asta nu inseamna ca va creste si calitatea somnului! 🙂

 

 

Daca ti-a placut articolul si vrei sa fii notificat cand postez altele noi, aboneaza-te la newsletter sau da-mi like pe pagina de Facebook Eco de mic.

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *